maandag 17 september 2012

Update project koffiebus Tsjechië


De No-Buck bus van TC Ierland
Enkele weken geleden maakten we melding van ons nieuwste project: de aankoop van een goede, tweedehands stadsbus die gebruikt zal gaan worden door Teen Challenge in Tsjechië.  We willen in eerste instantie 5,000 euro bijeen brengen voor de aanschaf van zo'n bus.

De bus zal ingericht worden als mobiele koffiebar. Petr Ministr, de director van Teen Challenge Tsjechië schreef ons: "We zouden heel blij zijn met een mobiele koffiebar, zoiets als de "No Bucks coffee" bus die ze in Ierland gebruiken. Het is ons doel de verloren en gebroken mens te bereiken. Op dit moment hebben we een stabiel team dat op straat werkt. Dat team bestaat uit stafleden, studenten en vrijwilligers uit kerken. Zij doen 3 tot 4 keer per week outreach werk... We willen graag dat zij hoop brengen aan mensen in nood door in verschillende steden de straat op te gaan...."

Misschien kunnen we hem bereiken...
Tot nu toe is er al zo'n 2,100 euro binnengekomen. Hartelijk dank aan iedereen die hier aan heeft gegeven en/of met ons meedenkt. We hebben een aantal mensen die op zoek zijn naar een tweedehands bus, anderen hebben aangeboden om te helpen de bus naar Tsjechië te rijden. Maar we zijn er dus nog niet. WE ZOEKEN EEN GOEDE DEAL! Als je iemand weet die hieraan mee kan helpen, mail deze blog door alsjeblieft. De bus is voor een goed doel. De bus zal een veilige en warme ruimte bieden voor daklozen, armen, verslaafden en prostituees. Een plaats waar ze koffie kunnen krijgen, een luisterend oor en waar ze even kunnen opwarmen.

Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.”
[Matteus 25:34-36]

Geen opmerkingen: