woensdag 5 februari 2014

Project Bijbels voor zeelui

Guus geeft bijbelstudie aan boord
Herinneren jullie het speciale december project nog? We schreven toen over Guus en Annemiek Peters die al jaren zeelui in de havens van Antwerpen, Gent en Terneuzen bezoeken, Bijbelstudies aan boord geven en met hen praten over Jezus. We hebben toen 60 kerstpakketten kunnen sponsoren.

Begin januari zijn we samen met vrijwilliger Jim Hayes bij de familie Peters op bezoek geweest. Ze wonen in Terneuzen. Een mooie, inspirerende ontmoeting. Wat een prachtige verhalen kan die man vertellen. Guus zet zijn woorden wel om in daden, en dat spreekt ons uiteraard enorm aan! Hierbij een stukje uit de laatste nieuwsbrief van de havenevangelist:

“In vrede kan ik mij te ruste begeven en aanstonds inslapen, want Gij alleen, o Here, doet mij
veilig wonen.” (Psalm 4:9)

Het afgelopen jaar 2013 was voor mij een jaar met leukemie en zes chemokuren. Maar het geweldige is dat ik buiten wat gewichtsverlies en wat vermoeidheid in de avonduren nergens last van heb gehad. Ik ben geen moment ziek geweest. Bovenstaand Bijbelvers heeft mij heel erg bemoedigd. Ik heb mijzelf echt veilig gevoeld in Gods handen. Annemiek en ik voelen ons geweldig dankbaar en we beseffen, dat dit puur genade, genade en genade alleen is. Ik heb zelfs 92 schepen meer bezocht dan in 2012!

Allemaal een nieuwe Bijbel
In totaal heb ik 843 schepen bezocht. Van deze schepen waren er 53 met een bemanning uit Moslim landen en dan heb ik het hoofdzakelijk over zeelui uit Turkije, Pakistan en Bangla Desh... Verder heb ik in totaal 407 Bijbels en 202 Nieuwe Testamenten aan de zeelui gegeven. Ook 501 Jezus dvd’s, 69 dvd’s over de apostel Paulus, 140 God of Wonders dvd’s, 58 More than Dreams dvd’s, 87 worship CD’s, 131 boeken, tientallen correspondentie cursussen en ook weer duizenden traktaten....

Het mag duidelijk zijn dat Guus niet te stoppen is! Aan het begin van 2014 moet hij zijn materiaal voorraad weer hoognodig aanvullen. Hij heeft in elk geval 400 Bijbels (in diverse talen) nodig. De kosten daarvoor zijn 800 euro. We willen hem daarbij graag helpen. Als je een hart voor evangelisatie hebt, maak dan je gift over op Rek. nr. NL91RABO0118582275 t.n.v. Traveling Light (ANBI erkend) onder vermelding van BIJBELS ZEELUI.

Geen opmerkingen: